Monday, March 4, 2019

Konsep Pengiklanan Berbayar FB Ads dan Google Ads. Apa Bezanya?

Ketahui Perbezaan Asas FB Ads dan Google Ads


.
Sebelum kita melaburkan wang yang banyak untuk FB Ads, kita perlu terlebih dahulu memahami konsep pengiklanan yang ditawarkan oleh pihak FB
.
Apabila kita faham konsep sebenar pengiklanan FB Ads, kita boleh merancang strategi yang lebih baik
.
Hal ini kerana, bukan semua strategi pemasaran sesuai dengan konsep pengiklanan FB Ads. Pengiklanan FB Ads tidak sama seperti Google Ads
.
Di mana Google Ads berkonsepkan pengiklanan carian keyword di Google oleh pengguna Google
.
Apa maksud keyword? Keyword di dalam BM ialah Kata-kunci
.
Contohnya, keyword yang pengguna cari adalah 'Bagaimana Nak Kuruskan Badan'. Jadi, iklan berkenaan dengan produk kuruskan badan sahaja yang akan keluar di paparan carian Google
.
Ia akan muncul sama ada di baris pertama atau kedua ketiga page carian Google dengan tertera perkataan Ad di samping hasil carian percuma yang lain
.
Bila orang yang berminat klik je iklan di Google tersebut, secara automatiknya kos iklan akan dicaj kepada pengiklan. Sebabnya, objektif untuk menarik trafik kepada iklan produk telah tercapai, dan kebarangkalian untuk pencari membeli atau menjadi pelanggan adalah tinggi, bergantung kepada offer yang ditawarkan oleh pihak pengiklan.
.
Bagaimana pula dengan konsep pemasaran FB Ads? Ok, next post kita sambung ye.
.
Jika anda ada akaun FB, jom follow fanpage fb.com/hasneebiz untuk info percuma bisnes online.
.
Jika anda nak cepat belajar teknik terkini FB Ads yang updated mengikut algorithm FB 2019, boleh terus picit SINI
.
Stay tuned !

No comments:

Post a Comment