Monday, April 1, 2019

3 Kesilapan Umum Seorang Pemula Affiliate

Haritu saya dah kongsikan apa itu affiliate marketing kan? Hope anda dapat faham sedikit sebanyak apa itu affiliate marketing. Kali ni saya kongsikan kesilapan-kesilapan biasa seorang affiliate yang baru nak bermula menyertai program affiliate marketing.

Kebanyakan pemula affiliate tewas dalam kempen affiliate di sebabkan kesilapan kecil yang biasa dibuat dan mereka terus kecewa dan tidak meneruskan lagi perjuangan suci untuk menambah pendapatan. Ada 3 kesilapan umum yang biasa di amalkan oleh pemula affiliate.



1. Salah Pilih Program Affiliate La Pulak (Tepuk Dahi).
Seperti kebanyakan pemula yang buat affiliate, seorang pemula selalunya lupa untuk memeriksa potensi sesuatu produk sebelum nak mempromosikan produk tersebut. Bahasa mudahnya, lupa buat research.  Kalau anda tidak kenal siapa pemilik laman web penganjur, pastikan anda bertanya dahulu soalan killer kepada pemiliknya seperti bukti pembayaran komisyen dan keberkesanan mereka memberi support kepada pembeli. Adakah 1st class atau seperti melepas beduk di tangga. Tapi kena tengok juga, terlalu ramai affiliater untuk di support hingga tak menang tangan juga menunjukkan sesuatu produk affilate tu bagus sebenarnya, cuma admin tak sempat jawab. Kena pandai baca juga ye. Huhu

2. Join Banyak Sangat Program Affiliate
Nampak macam tamak lak kan. Ada otai cakap, tak salah tamak untuk berjaya, tapi janganler tamak sangat kome. Yang penting, FOKUS dan buat satu persatu. Pilih satu produk jer dulu, buat squeeze page kemudian cuba promosi dulu. Tengok ada keberkesanan ke idak perginya. Bila dah stabil sesuatu produk, barulah pergi ke produk seterusnya. Dalam satu masa memang boleh join banyak-banyak program affiliate, tapi dijamin, pada yang baru bermula pasti akan pening, macam kucing nampak cahaya laser, last-last give up. Adeh.

3. Tidak Membeli Produk atau Gunakan Servis yang Ditawarkan.
Betul. Untuk jadi affiliater, tak semestinya anda perlu membeli produk untuk berdaftar, tetapi anda perlu tahu apa yang ada di dalam kandungan sesebuah produk tersebut sebelum  membuat promosi. Jika anda tidak mampu untuk membeli, anda boleh mengolah kandungan promosi anda berdasarkan review atau testimoni affiliater yang lain. Pasti mudah dapat ilham.

Tapi ada satu sistem affiliate ni, dah tak payah pening fikir buat squeeze page, autoresponder untuk follow up pelanggan, semua owner dah setelkan untuk affiliater. Memang sangat membantu untuk mereka yang minat nak join affiliate tapi malas nak pening kepala fikir pasal teknikal setup, follow-up. Power giler la tu kan untuk pemula affiliate. Nak tau macamana? Jenguk je kat SINI

No comments:

Post a Comment